Generar espais a l'escola per a la trobada intercultural i fer atenció a la diversitat és un dels objectius del Gerbert d’Orlhac.
En aquest sentit, una de les novetats d’aquest curs a la nostra escola, ha estat la posada en marxa de les “Converses interculturals”. Aquesta activitat l’ofereixen dues professores jubilades voluntàries que es reuneixen amb pares i mares de l’escola , nouvinguts a Catalunya, i els acompanyen en el procés d’aprendre català. Aquestes trobades possibiliten que les famílies se sentin més acollides a l’escola i per tant, a la comunitat.
Les converses no només s’ocupen dels aspectes lingüístics (que són els més immediats), sinó també dels aspectes relacionals, emocionals i culturals i es presenten com una oportunitat de replantejar-nos la nostra pròpia identitat.
L’intercanvi intercultural té un caràcter inclusiu i basat en la creença que la diversitat és un element indispensable i positiu per a la societat.
En aquest sentit, una de les novetats d’aquest curs a la nostra escola, ha estat la posada en marxa de les “Converses interculturals”. Aquesta activitat l’ofereixen dues professores jubilades voluntàries que es reuneixen amb pares i mares de l’escola , nouvinguts a Catalunya, i els acompanyen en el procés d’aprendre català. Aquestes trobades possibiliten que les famílies se sentin més acollides a l’escola i per tant, a la comunitat.
Les converses no només s’ocupen dels aspectes lingüístics (que són els més immediats), sinó també dels aspectes relacionals, emocionals i culturals i es presenten com una oportunitat de replantejar-nos la nostra pròpia identitat.
L’intercanvi intercultural té un caràcter inclusiu i basat en la creença que la diversitat és un element indispensable i positiu per a la societat.